Sukuseuran kesäretki 2024

Tämän vuoden kesäretki tehdään lauantaina 3.8., jolloin tutustumme suvun vanhoihin asuinpaikkoihin Rääkkylässä. Aikataulu ei vielä ole kellonaikojen osalta lukkoonlyöty, mutta ohjelma on pääpiirteissään seuraava:

- 2 bussia lähtee aamulla Tohmajärveltä. Toinen ajaa Kiteen ja Rääkkylän kirkonkylän kautta ja toinen Joensuun ja Liperin kautta. Molempien on tarkoitus olla Varpasalon Voiniemessä n. klo10.

- tutustumme Voiniemen hovin pihapiiriin ja historiaan

- seuraava kohde on Kauppalan talo Rääkkylän kirkonkylässä. Siellä on luvassa kahvitkin.

- Jatkamme matkaa Jaamanhoviin.

- Jaamalta matka jatkuu Niemisen hovin pihapiiriin. Siellähän ei enää ole vanhaa päärakennusta, mutta ehkä jotain muuta mielenkiintoista on tiedossa. Jossain vaiheessa on myös tarkoitus ruokailla.

Tarkennuksia ja lisätietoja aikataulusta tulee 19.6., kun järjestäjät ovat kokoontuneet tekemään yhteenvedon tapahtumasta.

Toivomme ilmoittautumisia niin, että 16.6. mennessä maksetaan osallistumismaksu 40€/h, lapset 4-12 v 20 €. Sukuseuran tilinumero on FI76 5406 0340 0140 17. Merkitkää viestiosioon osallistujien nimet. Ilmoitattehan myös sihteerille (marketta.holopainen@gmail.com 05050 5406 416), mikäli tulette kyytiin jostain matkan varrelta, vaikka jostain tienhaarasta tai Ylämyllyn St1:ltä. Näin varmistetaan, että tieto välittyy myös bussin kuljettajalle.

Jos virallisen ilmoittautumisajan jälkeen busseissa on tilaa, otamme tietysti vastaan myös jälki-ilmoittautumisia.

Tervetuloamukaan - tavataan elokuussa!

Puheenjohtajamme Marjatta Karkkulainen, o.s. Hirvonen, on julkaissut kirjan vanhempiensa tarinasta. Marjatan isä Martti oli Niemishovin poikia, ja joutui jatkosodan lopussa sotavankeuteen Neuvostoliittoon, josta pääsi kotiin vasta v. 1954. Äiti-Mirjam oli kotoisin Valtimolta ja oli vakaasti päättänyt pysyä poikamiestyttönä koko ikänsä, mutta aina ei käy kuten suunnitellaan...

Kirjassa on runsaasti otteita sota-ajan kirjeistä ja valokuvia. Kiinnostuneet voivat tilata kirjan suoraan Marjatalta.

Marjatta Karkkulainen,  Kitee

p. 041449 7049,   marjatta.karkkulainen(at)gmail.com